אירוויזויון 2020 ברוטרדם !

לאחר קרב מותח, הימורים רבים לכאן ולשם אפשר להתחיל לחפש כרטיסים כי היום זה רשמי !
המידע שדלף על קיום האירויזיון ברוטרדם אכן מדוייק והתחרות הצפויה תתקיים ב 16 למאי.

ההחלטה לקיום התחרות ברוטרדם נלקחה על ידי ארגון השידור של האיחוד האירופאי (EBU  (european broadcasting union הגוף מטעם האיחוד האירופאי שאחראי על הפקת המופע. לארגון זה ספר חוקים עם הנחיות ברורות ומדוייקות שנשלחות מדי שנה להפקה האחראי במדינה הזוכה. הבחירה נעשתה לפי מספר פרמטרים כמו: ההתאמה הטכנית של המיקום, מתקני הסביבה, זמינות והשתתפות כספית מצד העיר המארחת.
בשנה שחלפה, התחרות התקיימה בישראל לאחר זכייתה של נטע ברזילי עם השיר Toy.

שוחחנו עם אבישי גלעדי, תושב אמסטרדם והמפיק הטכני של אירווויזיון 2019 בישראל, על רשמיו מהאירוויזיון האחרון.
בפגישה השאלה הראשונה שעלתה היא ״מי העיר המאחרת הבאה?״ אבישי הימר מיד על רוטרדם והסביר שהיא ערוכה לכך יותר ממאסטריכט.

לאירוע ראש השנה של דאצ’טאון לחצו כאן


אבישי, ספר לנו קצת על ההפקה, איך ניגשים לפרויקט כזה?
“זו הפקת ענק. עם כ 1500 עובדים, זה הפרויקט הכי מסובך שעשיתי בחיים שלי וכבר עבדתי עם אומנים גדולים כמו: ליידי גאגא, רובי וילאמס, מדונה, ריהנה ועוד, אבל זה היה משהו ברמה אחרת לגמרי. זה ממש מורכב, כל החלטה שנלקחת ברמה הקריאיטיבית והטכנית משפיעה על הרבה תחומים על מחלקות שונות בפרויקט כולו. התקציב עצום מדובר במספרים מטורפים.”

צוות הפקה, אירוויזיון 2019 בתל אביב

 

מי מחליט בעצם מה עושים? 
“רוב ההחלטות נלקחות על ידי ההפקה בארץ (שבה מתקיימת התחרות) אבל יש ספר חוקים, מדריך שנשלח מהאיחוד האירופאי וחייבים לעבוד לפי החוקים שלהם.”

בודקים אתכם?
“בטח, יש פקחים שבודקים בהפקה המקומית, הכל חייב להתבצע לפי המדריך.”

אז איך קרה המקרה של נהג המשאית שנהרג בזמן ההכנות?
“הגיעו פנסי תאורה חדשים מחו”ל. הנהג היה צריך לפרוק אותם במקום שהוקצה לו. הכל היה מאוד ברור ומסודר.
הוא היה חייב להמתין שיתנו לו אישור הפריקה ולחכות לאיש עזר נוסף, אבל הוא לא עשה את זה. 
הוא החליט להוריד עגלת פנסי תאורה לבד, וככה קרה שהוא הפך את זה על עצמו ונקבר תחת זה.
מזעזע. היה לנו אזור פריקה של ציוד מחוץ לכל התחום של הבמה והמבנה.”

והיית באזור הזה?
“אני עבדתי באולם, אז לא הייתי באזור הזה בכלל.
השטח גדול ומחולק למקטעים נפרדים. גבולות האחריות שלי היו בתוך האולם, כל מה שקורה באולם, בבמה, בכל מה שקשור לחלק הטכני של בניית הבמה.
זה מאוד עצוב שקרה דבר כזה. שמרנו שם על ביטחון בצורה קיצונית זה היה משהו באמת יוצא דופן.”

אז מה יקרה שנה הבאה בהולנד?
“מאוד מעניין מה יקרה בהולנד כי בישראל כל הזמן יש את הרצון להוכיח משהו. אנחנו הישראלים יכולים לעשות הכל, יש מן מאצואיזם ישראלי כזה. אנחנו הכי טובים והכי מגניבים.”

אכן ותראה איזה מופע ענק הרמתם…
“נכון, בדיוק זה. הייתה אמביציה גדולה. היה רצון להוכיח משהו ואני חושב שהוכחנו. זה חלק מאיתנו כישראלים, להראות לעולם מה אנחנו באמת מסוגלים לעשות וזה מה שעשה את ההפקה הזו ״וואו״. בהולנד התרבות שונה, ההולנדים יותר צנועים. הם לא באמת צריכים להוכיח משהו, אני חושב שיהיה מעניין לראות את ההבדלים שבין ההפקות. וחוץ מזה שההולנדים לא אוהבים לבזבז כסף:) (אומר בחיוך) 
אני מעריך גם שהתקציב בהולנד יהיה הרבה יותר נמוך.”

בוידאו: מאחורי הקלעים של עובדי הבמה, זמן אמת במופע

מי שילם על הכל בארץ?
“התאגיד, ״כאן״. המדינה לא השתתפה בהוצאות.”

זה חריג?
“כן, בדרך כלל הממשלה או העירייה תומכת בכל מדינה שבה מתקיים האירוזויון אבל בישראל זה לא קרה. הכל נפל על תאגיד השידור.”

ומה אתה אומר על הביקורות הקוטלות בתקשורת, על העיסוק בנושא אי ההגעה של מספיק תיירים לארץ?
“הרווח הוא לא בכסף שנכנס מהתיירים אלא במה ששידרנו לעולם, מעל 200 מיליון איש צפו באירוויזיון וראו את מה שעשינו בישראל. זה הרווח הגדול בעיני.”

40 שנה לא היה בהולנד אירוויזיון…
“זה בכלל לא משנה. הולנד היא מעצמה טלויזיונית, אבל עדיין חייבים לדעת ולהבין את הסיסטם של הפקה כזו אבל בסופו של דבר זו תוכנית טלויזיה ענקית וההולנדים ברמת הברודקאסטים אלופים, הם 20 דרגות מעל ישראל. נקודת הפתיחה שלהם אחרת, הם מאוד רשמיים ויסודיים, כבר יום לאחר שהסתים האירויזיון בישראל הם התחילו לעבוד על הפרויקט לשנה הבאה. הם כבר יודעים בדיוק מה התוכנית אילו פונקציות ממלאות בכל מקום.
בארץ התחלנו לעבוד רק 8 חודשים לפני.. כמו שכולנו יודעים הבדלי המנטליות באים לידי ביטוי גם פה, הם מאוד יסודיים ואני בטוח שיעשו את זה בצורה מצויינת.”

ספר לנו משהו מהכנות של הולנד לשיר הזוכה
״הכדור שנתקלה מעל הזמר, דנקן כשביצע את השיר, מעל הבמה היה איתו סיפור מטורף. את הכדור הזה הביאו במיוחד מבלגיה, וזה לא התאים להם בהתחלה, הוא לא ניתלה טוב ולא נראה טוב, הם היו בהיסטריה, אבל הצלחנו לסדר את זה להוריד את זה ולהעלות בקיצור, פתרנו את זה.
היו לנו המון עובדי במה – אפשר לראות את הסרטון שמאחורי הקלעים. אנחנו הישראלים גם טובים בפתרונות, אנחנו יצירתיים וחושבים מחוץ לקופסא- במקרה הזה זה עזר והצליח וכולם היו מרוצים.”

מה לקחת איתך מההפקה הזו?
“אני מרגיש ששיחקתי בליגת העל והאירוויזיון העביר אותי לליגת האלופות. עבדתי עם השחקנים הכי גדולים בשוק, ספקי ענק. זה משהו בסדר גודל אחר לגמרי סופר מקצועי וזכיתי.”

אפשר לצפות לראות את השם שלך חתום גם על ההפקה ההולנדית?
“אני מקווה שהשנה גם אכנס להפקה ההולנדית, אבל עוד מוקדם לדעת.”


>> לכרטיסים למסיבת ראש השנה של דאצ׳טאון 

 

אבישי גלעדי

מאמר מערכת

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*